Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Enen 13 är en L-formad huskropp i Sundbyberg. Vari stadens äldsta stenhus är beläget. Naturskön tomt med närhet till allt!

Fastigheten

BRF Enen 13 är bebyggd med sex sammanbyggda byggnader, fem av dessa är uppförda i 3-4 våningsplan med bostäder samt en källar-/bottenplan i suterräng med lokaler och teknikutrymmen. Den sjätte byggnaden är uppförd i ett våningsplan och innehåller en lokal. Byggnaderna ligger placerade gathörnet Järnvägsgatan, Ursviksvägen och Hästhagsgatan och bildar en L-form.

Bakom byggnaderna finns en kuperad trädgård/naturtomt på ca 3.000 kvm.  En omfattande renovering av fastigheten utfördes 1982 till 1983. Antalet lägenheter är totalt 42 st, bostadsyta  3370 kvm samt en lokalyta på ca 590 kvm. Det finns 3 st cykelrum, två tvättstugor, ett soprum samt ett trädgårdsförråd.

För 2023 - 2024

OrdförandeUlrica Hansson