Informationsbrev november 🍂

Hej alla grannar! 

För att lysa upp höstmörkret kommer här ett informationsbrev om vad som är på gång i föreningen, projekt slutförs och andra tar vid. Vi har även en extra stämma inplanerad i november, men först och främst tack alla som kunde närvara på trädgårdsdagen, 85 säckar tipptappades iväg samma dag. Bra jobbat!

Extra föreningsstämma - 27 november

Vi påminner alla om att lägga in extrastämman den 27 november klockan 18.30 i era kalendrar. Mer detaljer hittar ni i kallelsen som har delats ut. Stämman avser förslag från medlemmar gällande höjning av arvode för styrelsen budgetår 2024/2025.

Byte av passersystem – start 14 november

Arbetet med att byta ut vår porttelefoni är i full gång. Tack till alla som inkommit med uppgifter för att detta byte ska gå så smidigt som möjligt. Torsdag den 14 november kommer Dafo Security att börja med sitt installationsarbete. Mer information när allt är i gång kommer.

Städning av cykelrum och bortforsling av cyklar

Som vi tidigare nämnt så kommer cykelrummen på Järnvägsgatan 78, som missades i samband med städningen i augusti, att städas för allas trevnad på torsdag den 14 november. De överblivna cyklarna med röd tagg kvar som står på innergården kommer att forslas bort fredag den 15 november.

Renovering av balkongerna på gaveln av Järnvägsgatan 78 

Renoveringen av balkongerna på gaveln av Järnvägsgatan 78 är inne i slutfasen, därefter väntar besiktning och när den är godkänd kommer byggnadsställningen att monteras ned.

Allmänna utrymmen

Våra allmänna utrymmen börjar återigen fyllas upp med privata tillhörigheter. Privata ägodelar ska förvaras inne i lägenheterna och i de förråd varje lägenhet har blivit tilldelad. De är alltså inte tillåtet att förvara personliga tillhörigheter utanför sina vinds- och källarförråd, lägenhetsdörrar eller gemensamma vädringsbalkonger. Varje medlem ansvarar därför för att flytta sina ägodelar som står i de allmänna utrymmena.

Hissar

Föreningen har fått ökade kostnader för hissarna, därför ber vi alla hjälpas åt att se till så att stenar och annat smuts inte fastnar i dörren och att den kan stängas ordentligt. Akuta ärenden, om någon sitter fast i hissen, ring Otis. Andra fel som lampor, dörrstop etc, felanmäl till Styrelsen via Boappa eller på mejlen styrelsen@enen13.se så tar vi det vidare.


Övrigt

Skydda dig från att obehöriga kan skriva sig på din adress

Styrelsen vill tipsa alla boenden i föreningen hur du kan skydda dig som medlem i en bostadsrättsförening från att obehöriga ska kunna skriva sig på din adress. Nedan följer två länkar.

💡 Tips 1: spärra obehörig adressändring. Tar mindre än en minut med BankID. https://www7.skatteverket.se/portal/soa/ 

💡 Tips 2: komplettera med adresslås för att få meddelande om någon ändring sker. https://www.adressandring.se/vara-tjanster/adresslaset

Uthyrning av lokal för verksamhet 

Föreningens lokal för verksamhet som ligger på Hästhagsgatan 1 kommer att bli tillgänglig för uthyrning. Är det så att någon av er eller någon ni känner är ute efter att hyra en lokal så hör gärna av er till oss i styrelsen: styrelsen@enen13.se

  • Storlek: 29 kvm
  • Tillträde: kan diskuteras
  • Lokalen är belägen på bottenplan med ingång och fönster mot vår innergård. I lokalen finns både badrum och kök.

Är det något ni undrar över eller vill ha mer information, bilder eller visning av lokal så är det bara att ni hör av er till oss.

Vänliga hälsningar,
Styrelsen Enen 13